הרישיונות למוניות שירות הוארך רק בחצי שנה

הרישיונות למוניות שירות הוארך רק בחצי שנה
משרד התחבורה גורר רגליים. מונית
צילום: stocksnap.io

נציג ארגון מוניות השירות אמר בדיון כי בלי סובסידיה לא יהיו מוניות שירות; נציג האוצר: לא ידוע אם הרפורמה תכלול סבסוד

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולהאריך את תקופת הרישיונות לקווי שירות ונסיעות שירות במוניות. עם זאת, הוועדה קבעה כי האישור יהיה לתקופה של חצי שנה ועד סוף יולי 2016, ולא כפי שביקש משרד התחבורה עד סוף 2016.
ח”כ דב חנין, שמילא את מקומו של היו”ר, מתח ביקורת על הסחבת המתמשכת במשרד התחבורה, שהחל לטפל בנושא כבל לפני למעלה מ-10 שנים והיה צריך להסדיר את הענף עד סוף 2013, אך מאז ביקש כבר פעמיים מהוועדה להאריך את ההסדר הקיים. הוא הקריא ציטוט של היו”ר הנוכחי של הוועדה, ח”כ איתן כבל, מדברים שאמר בדיון שהתקיים בוועדה בדצמבר 2014. “ח”כ כבל לא היה יושב ראש אך דיבר בדיון שעסק בהסדרת מוניות השירות וכבר אז שאל אם הסאגה הבלתי נגמרת הזאת תסיים אי פעם. יש לו יכולות נבואיות כי מאז זה נמרח ונמרח”, אמר ח”כ חנין.
מנכ”ל ארגון 15 דקות גיל יעקב, מנכ”ל מועצת המובילים והמסיעים דוד כוכבא וסגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי, ציינו כי לא הוזמנו להופיע בפני הוועדה. “שנתיים אני מתכתבת עם משרד התחבורה בנושא ולא מקבלת שום תשובה עניינית למעט ‘יושבים על המדוכה, חושבים ובודקים'”, אמרה להבי. ח”כ חנין אף הזכיר כי ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, בראשותו, ביקשה את הדוח בעניין יחד עם סקר השירות ורשימת קווי השירות החדשים שאפשר להפעיל, ועדיין לא קיבלה את החומרים ממשרד התחבורה.
ח”כ תמר זנדברג אמרה כי זה השירות היחיד שעובד בשבת ומשרד התחבורה גורר רגליים בצורה בלתי סבירה. “לא הגיוני שחוק שצריך לשרת אותנו מגביל ואנחנו לא משנים אותו”. ח”כ חנין אמר כי בכוונתו להגיש הצעות חוק פרטיות שינסו להתמודד עם החסם בחקיקה. להבי הוסיפה כי זה שירות נחוץ שצריך לספק בכל חלקי העיר, וביקשה שלא לאשר את בקשת משרד התחבורה להארכה של שנה אלא להאריך רישיונות לתקופה קצרה יותר ובמהלכה לעקוב אחר ההתקדמות.

משרד התחבורה גורר רגליים. מונית|צילום: stocksnap.io
משרד התחבורה גורר רגליים. מונית|צילום: stocksnap.io

מנכ”ל 15 דקות יעקב טען בדיון כי יש הנחיה של דובר משרד התחבורה שלא להיפגש עם ארגוני התחבורה, והוסיף כי המושב שרצה הארגון להעביר למשרד התחבורה הועבר רק דרך הדיונים בוועדת הכלכלה. עם זאת, חן ציין כי הוא לא מכיר הנחיה כזו. יעקב הוסיף כי השילוב של מוניות השירות צריך להיות גם בסובסידיה, כדי שהנוסעים לא ישלמו מחירים מופקעים. חבר ארגון מוניות השירות, בן בדרי, אמר כי בלי השילוב בסובסידיה אין עתיד לענף, וציין כי מ-2,400 מוניות שפעלו בענף לפני עשור המספר ירד ל-700-800 שיפעלו השנה. נציג האוצר, אלון מסר, אמר כי “ברור שצריך רפורמה אך אני לא יודע להגיד אם היא תכלול סבסוד. הסבסוד הוא אמצעי ולא מטרה, אם אפשר לתת שירות בלי סבסוד זה מצוין”. היו”ר חנין אמר בתגובה כי הוועדה תפנה לשר האוצר בבקשה לכלול את מוניות השירות בסובסידיה. ח”כ זנדברג אמרה בתגובה לדברי מסר כי “אין תחבורה ציבורית בלי סבסוד”, ומתחה ביקורת על כך שלא יכול להיות שגם אחרי שנה של דיונים בוועדת גנון לאוצר עדיין אין עמדה בעניין.
ח”כ חנין סיכם את הדיון ואמר כי בכוונתו לבקש את התייחסות משרדי האוצר והתחבורה לסוגיית הסבסוד וקיבל את ההצעה להאריך את התקנות בחצי שנה בלבד. הוא הוסיף כי בעוד שלושה חודשים יבקש לקיים דיון מעקב.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *